Veelgestelde vragen
Account
- Hoe kan ik als gezondheidsprofessional een zakelijk account aanmaken?
Klik hier om een account aan te vragen. We controleren en verwerken je aanvraag zo snel mogelijk. Tijdens het aanmaken van een account is het al wel mogelijk om een eerste bestelling te plaatsen, je betaalt dan nog niet de inkoopprijs. - Kan ik als gezondheidsprofessional korting ontvangen?
Op ons hele assortiment is een vaste lage inkoopprijs voor gezondheidsprofessionals van toepassing. Dit betekent dat je alle 55.000 producten voordelig inkoopt tegen inkoopprijs. Je ziet jouw prijs na login. Nog geen account? Vraag hier eenvoudig een persoonlijk account aan. - Kan ik als consument een account aanmaken?
Varuvo is hét platform voor gezondheidsprofessionals. Het is daarom niet mogelijk om als consument te bestellen bij Varuvo. Je kunt gebruik maken van Leef.nl om je bestelling te plaatsen. - Welke gegevens vind ik in “Mijn Varuvo”?
In “Mijn Varuvo” vind je al jouw persoonlijke gegevens en bestel informatie:
-
- Bestellingen: overzicht van je geplaatste bestellingen met eenvoudige opnieuw bestellen optie. Reken je direct bestellingen af dan kan je hier ook je facturen raadplegen en downloaden.
- Mijn verlanglijst: Hier staan de producten die je hebt toegevoegd aan je verlanglijst. Deze lijst kan je omzetten naar een bestelling.
- Adresboek: Hier beheer je jouw standaard factuur- en afleveradres en kan je additionele afleveradressen toevoegen die je in een order kan selecteren.
- Accountgegevens: Hier kan je jouw accountgegevens aanpassen zoals een adreswijziging, ander mailadres en wachtwoord.
- Productreviews: Hier zie je de productreviews die je hebt geplaatst
- Verzamelfacturen: Heb je een machtiging voor automatisch incasso afgegeven dan kan je hier je verzamelfacturen raadplegen.
- Nieuwsbrieven: Hier geef je aan of je onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Via onze nieuwsbrief informeren wij jou over nieuwe producten of merken, aanbiedingen, seminars en trainingen, etc.
- Uitloggen.
Bestellen en informatie
- Hoe kan ik inloggen op de site?
Helemaal rechts bovenaan de homepage kan je inloggen. De login bestaat uit jouw mailadres of klantnummer en jouw wachtwoord. Je kunt het wachtwoord eenvoudig wijzigen in “Mijn Varuvo”. - Hoe stel ik de lijstweergave in?
De lijstweergave is eenvoudig om in te stellen. Bekijk hier onze handleiding. Kom je er niet uit? Bekijk dan hier onze instructievideo. - Hoe zoek ik een product?
In de zoekbalk kan je artikelen zoeken op artikel omschrijving, merknaam, EAN-code, ingrediënten, artikelnummer en inhoudsvorm.
In het menu “producten” vind je alle artikelen binnen een bepaalde categorie. Je kan doorklikken tot het producttype. Bijvoorbeeld; Supplementen en kruiden > Vitaminen > Vitaminen enkelvoudig > Vitamine D. Klik je op de productomschrijving, dan verschijnt er meer informatie over het product. Je kan hier tevens een productreview achterlaten. Onderaan onze website vind je onze merkenpagina. Hier vind je de ruim 500 merken die wij leveren op het gebied van gezondheid, supplementen en kruiden, eten & drinken, verzorging, beauty, baby, in & om huis en geschenkverpakkingen. Via de merkenpagina kan je ook artikelen zoeken.
Kun je een product niet vinden? Neem dan contact op met de klantenservice:
E. verkoop@varuvo.nl
T. +31 (0)88 990 86 76
W. Chat
Bereikbaarheid klantenservice:
- Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur
- Zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur - Wat betekenen de kleuren van de voorraad bij een product?
Groen = Op voorraad (meer dan 10 producten beschikbaar)
Geel = Beperkt op voorraad, bestel nu! (10 of minder producten beschikbaar)
Oranje = Nog maar 3 op voorraad! (5 of minder producten beschikbaar)
Rood = Niet op voorraad (0 producten beschikbaar) - Hoe kan ik een alternatief product bekijken?
Aankomende periode zorgen wij ervoor dat wanneer een product niet op voorraad is en er is een alternatief product bij ons bekend, je deze bij het product kunt raadplegen.
“Anderen kochten ook” zie je staan zodra je op de artikelomschrijving klikt voor meer informatie. - Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Als je klaar bent met het selecteren van je producten dan klik je op de winkelwagen. Hier kan je nog een aanpassing doen op je bestelling. Wanneer je bestelling klaar is kan je er nog voor kiezen om je bestelling naar een ander afleveradres te sturen. - Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bij Varuvo zijn €7,40 excl. BTW. Boven de €75,- betaal je geen verzendkosten. - Kan ik nog iets toevoegen of wijzigen aan mijn bestelling zodra ik deze heb verstuurd?
Helaas is het niet mogelijk om nog iets toe te voegen of te wijzigen aan je bestelling, omdat deze direct het verwerkingsproces ingaat. - Kan ik als gezondheidsprofessional korting ontvangen?
Op ons hele assortiment is een vaste lage inkoopprijs voor gezondheidsprofessionals van toepassing. Dit betekent dat je alle 55.000 producten voordelig inkoopt tegen inkoopprijs. Je ziet jouw prijs na login. Is een artikel in de aanbieding, dan wordt “jouw prijs” aangepast naar de actieprijs.
Nog geen account? Vraag hier eenvoudig een persoonlijk account aan. - Kan ik profiteren van aanbiedingen?
Onder “Aanbiedingen” vind je alle aanbiedingen van dit moment. Deze aanbieding is ook op het artikel zichtbaar. “Jouw prijs” wordt automatisch aangepast zodra een artikel in de aanbieding is. - Tot welke tijd kan ik bestellen en wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Je kunt elke dag bestellen. Plaats je een bestelling van maandag t/m vrijdag en zondag voor 21:00 uur, dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verwerkt. De bestelling wordt dan nog dezelfde avond opgehaald door de vervoerder en over het algemeen de volgende dag op jouw gekozen afleveradres afgeleverd. - Kan ik een afwijkend afleveradres invoeren?
Ja! Tijdens het plaatsen van de bestelling kan je een ander afleveradres kiezen nadat je de order plaatst. Je kan ook vooraf een ander afleveradres aanmaken in je “adresboek” via “Mijn Varuvo”. - Kan ik zonder account een bestelling plaatsen?
Het is mogelijk om na het aanvragen van een account eenmalig een bestelling te plaatsen. Je krijgt dan niet tegen vaste lage inkoopprijzen geleverd. Zodra je account door ons is geactiveerd betaal je de vaste lage inkoopprijs. Je ziet de inkoopprijs na login. Het verwerken van een aanvraag voor een nieuw account duurt maximaal 1 werkdag.
Nog geen account? Vraag hier eenvoudig een persoonlijk account aan. Toch liever bestellen zonder account? Ga dan naar Leef.nl. - Kan ik producten in een verlanglijst zetten?
Ja, door op hette klikken voeg je een product aan je verlanglijst toe. Je verlanglijst is zichtbaar in “Mijn Varuvo”, hier kan je de verlanglijst ook omzetten naar een bestelling. De artikelen in je verlanglijst vervallen zodra je deze hebt omgezet naar een bestelling.
- Ik woon in het buitenland, kan ik een account aanmaken?
Wij leveren aan alle landen binnen de EU. De getoonde verzendkosten zijn van toepassing op zendingen binnen Nederland en naar België, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.
Wil je je bestelling laten versturen naar een ander land? Dan betaal je verzendkosten voor het versturen naar het betreffende land. Je kan de actuele kosten opvragen via verkoop@varuvo.nl. - Ik krijg een melding dat ik niet de juiste licentie of vergunning heb om het product te kunnen kopen, wat nu?
Als je een product niet kan bestellen omdat je niet over de juiste licentie beschikt, dan betekent dit dat wij het product niet aan jou mogen verkopen. Een voedingssupplement zonder NUT-registratienummer mogen wij bijvoorbeeld niet verkopen aan klanten in België. Het komt ook voor dat een de leverancier bepaalde voorwaarden heeft waaraan je moet voldoen om dat product te kunnen bestellen, bijvoorbeeld een opleiding. Neem contact op met onze klantenservice zodat wij jou hierover kunnen informeren.
E. verkoop@varuvo.nl
T. +31 (0)88 990 86 76
W. chat - Hoe weet ik wanneer een product weer beschikbaar is?
Wil je graag op de hoogte gehouden worden wanneer een product weer beschikbaar is kan je via “hou mij op de hoogte” je mailadres achterlaten. Je ontvangt van ons een mail zodra het product weer op voorraad is. - Welke informatie zie ik in de kennisbank?
In de kennisbank vind je interessante artikelen over producten, ingrediënten en algemene gezondheidsonderwerpen.
Leveringen
- Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Heb je voor 21:00 uur besteld, dan wordt jouw bestelling op zondag t/m vrijdag dezelfde dag verstuurd via PostNL. Je pakket wordt dan over het algemeen de volgende dag bij je afgeleverd. -
Hoe volg ik mijn zending bij PostNL?
Je krijgt een bevestiging van je bestelling per mail met een Track & Trace code. Vul vervolgens de Track & Trace code samen met je postcode in op deze website of in de PostNL app, zodat je precies kan zien wanneer je het pakket kunt verwachten. Kan je het pakket niet traceren of heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact op met klantenservice via:E. verkoop@varuvo.nl
T. +31 (0)88 990 86 76
W. chat -
Kan ik een afwijkende leverdatum kiezen?
In de PostNL app kan je een afwijkende leverdatum kiezen.
Betalen
- Waar vind ik mijn factuur?
Al je facturen zijn te vinden in “Mijn Varuvo”. Betaal je vooraf dan zie je de factuur bij je bestellingen. Betaal je via Incasso, dan kan je zowel je deelfacturen (pakbonnen) als verzamelfacturen inzien in “Mijn Varuvo” onder “Verzamelfacturen". - Ik heb betaald via iDEAL en er is een product geannuleerd, wat nu?
Als je via iDEAL hebt betaald en jouw bestelling wordt gewijzigd vanwege geen voorraad, dan ontvang je een credit en wordt het bedrag automatisch op jouw rekening teruggestort. We proberen binnen 14 dagen het geld terug op je rekening te storten. Je kunt het product vervolgens zelf opnieuw bestellen.
Retourneren en annuleren
- Hoe kan ik een product annuleren of retourneren?
Zodra je je bestelling hebt geplaatst is het niet mogelijk om nog producten te annuleren. Dit komt omdat we direct bij binnenkomst met je bestelling aan de slag gaan.
Wil je een product terugsturen? Vul dan het digitale retourformulier in. Vervolgens nemen wij je aanvraag in behandeling en ontvang je hierover terugkoppeling per mail. Wanneer je aanvraag is goedgekeurd ontvang je een mail met daarin het retournummer en instructies hoe je producten terugstuurt. Na ontvangst en beoordeling van je retourzending ontvang je een creditnota. We proberen binnen 14 dagen het geld terug op je rekening te storten.
Voorwaarden retourneren:- Meld een retourzending binnen 8 dagen na ontvangst van je bestelling aan.
- Zonder vermelding van het factuurnummer kunnen wij een klacht niet in behandeling nemen.
- Een retour dient binnen 10 dagen na melding, retour ontvangen te zijn.
- Onjuist bestelde geneesmiddelen en abusievelijk bestelde producten nemen wij niet retour.
Wil je meer weten over onze retourregeling, check dan onze onze algemene voorwaarden.
- Wat is de houdbaarheidsdatum van producten?
De houdbaarheidsdatum (indien van toepassing) van producten is bij het uitleveren langer dan 6 maand. Voedingsmiddelen zijn bij het produceren minder lang houdbaar en hebben een THT van 6 weken. Twijfel je over de houdbaarheidsdatum van een product, neem dan contact op met onze klantenservice via chat of verkoop@varuvo.nl. - Wanneer wordt het geld teruggestort nadat ik iets heb geretourneerd?
Na ontvangst en beoordeling van je retourzending proberen we binnen 14 dagen het geld terug op je rekening te storten. - Waar kan ik flessen en blikken met statiegeld inleveren?
Er zit 15 cent statiegeld op kleine plastic flessen (kleiner dan 1 liter), 25 cent statiegeld op grote plastic flessen (groter dan 1 liter) en 15 cent statiegeld op blikjes. Onze inkoopprijzen en adviesprijzen zijn inclusief statiegeld. Om de CO2 uitstoot te beperken hebben wij ervoor gekozen om lege plastic flessen en blikjes niet terug te nemen. Door het inleveren van plastic flessen en blikjes bij lokale inzamelpunten zoals supermarkten en tankstations, is er geen extra vrachtvervoer nodig.